Zorg en hulp op afstand bij ZCN (corona)

Geverifieerd door redactie

Categorie: Eerstelijnszorg, Nuldelijnszorg | Preventie



Met zorg op afstand helpen wij bij het maximaal inzetbaar houden van zorgprofessionals!

Proactief bellen
We kunnen alle cliënten bellen nu ze weinig tot geen bezoek meer mogen ontvangen, waardoor eenzaamheid op de loer ligt. We bellen ze om te vragen hoe het gaat, of ze zich goed voelen en of ze ergens hulp bij nodig hebben.

Instructief bellen
Ook kunnen we alle cliënten bellen om ze te helpen met het installeren of wegwijs te maken in een app of digitale omgeving. Zodat cliënten met hun eigen kennissenkring contact kunnen houden. Of bijvoorbeeld met de zorg (bevorderen van digivaardige cliënten en patiënten).

Helpdesk voor medewerkers
Onze collega’s zijn zorgmedewerkers en weten als geen ander dat een droge technische instructie je als zorgprofessional niet altijd verder helpt. We helpen met het installeren of wegwijs te maken in een app of digitale omgeving. Denk ook aan het wegnemen van opstartproblemen bij zorg op afstand.

Hulplijn en zorgsupport
Veel oud-zorgmedewerkers en vrijwilligers zullen de professionele zorg gaan ondersteunen. Dat kan onverwachte vragen of onzekerheid over handelingen opleveren. Onze collega’s supporten hen mentaal en met praktische adviezen.

Medicatieveiligheid
Juist nu is dubbele medicatiecontrole een manier om de druk op wijkteams te verlagen en te zorgen voor een hoge kwaliteit van zorgverlening. Een centralist van ZCN kijkt mee met de verpleegkundige bij het toedienen van de medicatie.

Medido
De medicijndispenser Medido kunnen wij snel inzetten in samenwerking met Innospense. Dat verlaagt het aantal fysieke contactmomenten bij de cliënt. In deze tijd van het coronavirus een goede manier om op afstand het medicijngebruik te monitoren.

Beeldzorg via Compaan
We zijn bereikbaar voor alle servicevragen van cliënten. Maar geven ook via beeld ondersteuning bij het juist innemen van medicatie en controle op inname. Of zijn vraagbaakbij coronasituaties.

Dag, avond en/of nacht bereikbaarheid overnemen van de wijkteams
Schakel de telefoon door naar ons. Wij doen een triage op de hulpvraag en geven alleen die berichten aan de dienstdoende medewerkers door die om een acute zorginzet vragen. Alle overige vragen beantwoorden we zelf of plaatsen we in ONS Nedap.

Bezoek website

Tags: , , , , , ,


Hoe kunnen zorgorganisaties snel aan de slag met een digitale dienstverlener?

De #coronacrisis vraagt om aanvullende manieren van communicatie, en wel nu. We zijn op zoek naar concrete toepassingen van #digitale #communicatie, die nu al werken en die ‘plug & play’ (eenvoudig en snel) te gebruiken zijn in en om de zorg. We bundelen de voorbeelden op ICT&health, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Meld oplossing aan

Gerelateerde oplossingen

Livi, medische videoconsultaties

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Livi, de grootste digitale zorgverlener van Europa, lanceert vandaag (17 juni 2020)

Beeldoverleg

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Veilig en betrouwbaar beeldbellen. Sinds de uitbraak van Covid-19 zochten we als

MijnBezoek

Geplaatst in: Derdelijnszorg

MijnBezoek is het toegankelijke online platform om veilig het bezoek te organiseren