Vitality Mind Challenge®

Geverifieerd door redactie

Categorie: Derdelijnszorg, Eerstelijnszorg, Nuldelijnszorg | Preventie, Tweedelijnszorg, Vierdelijnszorg



Er kan en moet volgens het NCPSB gedurende de Covid-19 crisis veel meer preventieve begeleiding verstrekt worden aan medewerkers in de zorg. “Bijna alles is nu gericht op het ondersteunen van hen die al stress- en burn-outklachten hebben. Daar zien we veel goede initiatieven, zoals buddyprogramma’s en hulplijnen voor zorgmedewerkers. Maar preventief gebeurt er nog veel te weinig en daar valt juist grote winst te behalen als het gaat om het op peil houden van de slagkracht van de zorginstelling.”

Het NCPCB heeft daarom de Vitality Mind Challenge® (VMC®) ontwikkeld. Die methode is nu speciaal aangepast aan de Covid-19 crisissituatie en kan helemaal online worden gebruikt. “Door onze specifieke aanpak zal er vrijwel geen uitval ten gevolge van psychisch verzuim optreden. Zo kunnen medewerkers in de zorg en hun ondersteuners hun belangrijke werk goed blijven doen”.

Voor meer informatie bezoek onze website.

Bezoek website

Tags: ,


Hoe kunnen zorgorganisaties snel aan de slag met een digitale dienstverlener?

De #coronacrisis vraagt om aanvullende manieren van communicatie, en wel nu. We zijn op zoek naar concrete toepassingen van #digitale #communicatie, die nu al werken en die ‘plug & play’ (eenvoudig en snel) te gebruiken zijn in en om de zorg. We bundelen de voorbeelden op ICT&health, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Meld oplossing aan

Gerelateerde oplossingen

Livi, medische videoconsultaties

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Livi, de grootste digitale zorgverlener van Europa, lanceert vandaag (17 juni 2020)

Beeldoverleg

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Veilig en betrouwbaar beeldbellen. Sinds de uitbraak van Covid-19 zochten we als

MijnBezoek

Geplaatst in: Derdelijnszorg

MijnBezoek is het toegankelijke online platform om veilig het bezoek te organiseren