KPN API Store

Geverifieerd door redactie

Categorie: Derdelijnszorg, Eerstelijnszorg, Nuldelijnszorg | Preventie, Tweedelijnszorg, Vierdelijnszorg



Het team van de KPN API Store wil zorginstellingen en bedrijven in de zorgsector graag helpen. Informatietechnologie biedt voor deze organisaties kansen om hun processen te verbeteren. Zo kunnen zij – zelfs in tijden van een wereldwijde pandemie van het coronavirus – hun belangrijke werk op een veiligere manier voortzetten.

De volgende 4 producten uit de KPN API Store stellen zorginstellingen en bedrijven in de zorgsector in staat om veilig en efficiënt op afstand met patiënten te communiceren, zodat fysiek contact zoveel mogelijk kan worden beperkt.

 

Naam: WeSeeDo Direct API van WeSeeDo

Omschrijving:  Waarom zou je de quarantaine doorbreken als het ook anders kan? Gebruik deze API om in jouw zorginstelling videobellen tussen zorgverleners en patiënten mogelijk te maken. De API gebruikt WebRTC-technologie om een veilige, eenzijdige, live videoconnectie tot stand te brengen. Hiermee kunnen dokters met eigen ogen patiënten en hun klachten zien en snel de ernst van de situatie inschatten. Naast dat videoconsulten veiliger zijn voor zorgverleners en patiënten – vooral nu coronabesmettingen zoveel mogelijk moeten worden voorkomen – bespaart deze methode ook nog eens reistijd en -kosten. Daarnaast verkleint het de toestroom van patiënten naar de zorginstellingen. Het integreren van de API in je werkproces is zó gedaan en er zijn geen downloads of installaties nodig aan de kant van de ontvanger. De API garandeert een uiterst veilige verbinding, waarbij de beelden en gegevens niet worden opgeslagen.

Link

 

Naam: Kandy WebRTC API van Ribbon Communications

Omschrijving: Leg voice- of videocontact met jouw patiënten, direct vanuit jouw app of webapplicatie. Kennis van gecompliceerde telecommunicatieprotocollen is niet nodig. In deze tijd is het nóg belangrijker om snel, efficiënt en veilig vanuit je eigen gecertificeerde zorgprogramma’s te communiceren met patiënten. Met de Kandy WebRTC API kun je op een simpele manier een live-communicatie-functionaliteit direct inbouwen in jouw applicatie. BeterDichtbij ging je voor en zorgt er al sinds 2018 voor dat zorgverleners via hun platform een spreekuur op afstand kunnen aanbieden.

Link

 

Naam: Secure Messenger API van Parley

Omschrijving: Gebruik deze API om een veilige chatverbinding tot stand te brengen met jouw patiënten en zo telefonische werkdruk te verminderen. Chat is een heel populair communicatiemiddel en daarnaast ook nog eens erg efficiënt. We communiceren tot nu toe maar weinig via chat in de zorg, omdat dit vaak niet veilig genoeg is wat betreft patiëntgegevens. Met Parley’s API is dat probleem nu opgelost. De API versleutelt alle verstuurde gegevens volledig. Integreer de chatmogelijkheid in je eigen app of website om snel en veilig de minder ernstige gevallen af te vangen en de ernstigere gevallen te identificeren.

Link

 

Naam: SMS API van Nexmo

Omschrijving: Gebruik deze API om gemakkelijk in één keer sms’jes te sturen naar een groep patiënten. Rechtstreeks vanuit jouw zorgapplicatie of patiëntensysteem. Sms’jes zijn bijvoorbeeld handig om patiënten te waarschuwen voor drukte, te informeren over de nieuwe maatregelen binnen jouw zorginstelling in verband met het coronavirus of om patiënten die tot risicogroepen behoren op te roepen voor een coronatest. Ook kun je deze API gebruiken om informatie op te vragen bij je patiënten of om een afspraak te bevestigen. Het werkt namelijk in twee richtingen; om te reageren hoeft jouw patiënt alleen maar op ‘antwoorden’ te drukken of op een link te klikken. Klantvriendelijk en snel!

Link

Bezoek website

Tags: , ,


Hoe kunnen zorgorganisaties snel aan de slag met een digitale dienstverlener?

De #coronacrisis vraagt om aanvullende manieren van communicatie, en wel nu. We zijn op zoek naar concrete toepassingen van #digitale #communicatie, die nu al werken en die ‘plug & play’ (eenvoudig en snel) te gebruiken zijn in en om de zorg. We bundelen de voorbeelden op ICT&health, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Meld oplossing aan

Gerelateerde oplossingen

Beeldbellen met de BBrain

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Brain Family D2 – Dementieklok – Bedienbaar met app Hét hulpmiddel voor

Livi, medische videoconsultaties

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Livi, de grootste digitale zorgverlener van Europa, lanceert vandaag (17 juni 2020)

Beeldoverleg

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Veilig en betrouwbaar beeldbellen. Sinds de uitbraak van Covid-19 zochten we als