Sophi

Geverifieerd door redactie

Categorie: Eerstelijnszorg



Ouders en verwanten van een kind met een beperking zitten door deze coronacrisis vaak met de handen in het haar. Deze kinderen begrijpen niet wat er gebeurt en zijn van slag door het wegvallen van de dagstructuur. Via Sophi, een nieuwe digitale ontmoetingsplek ontwikkeld door Philadelphia Zorg, kunnen deze ouders en verwanten verhalen delen, herkenning vinden en tips uitwisselen. En als er behoefte toe is, kunnen ze in gesprek met een zorgprofessional.

Mensen met een verstandelijke beperking kunnen niet zonder een goed functionerend netwerk. De gedachte waaruit Sophi is ontstaan is om met dit netwerk, de ouders en verwanten van kinderen, bij te staan waar mogelijk.

Op Sophi is er bijvoorbeeld elke dag tussen 9 uur ‘s ochtends tot 21 uur ‘s avonds een luisterend oor. Drie zorgmensen met een schat aan levenservaring staan klaar om met ouders en verwanten in gesprek te gaan. Bezoek onze website voor meer informatie.

Bezoek website

Tags: ,


Hoe kunnen zorgorganisaties snel aan de slag met een digitale dienstverlener?

De #coronacrisis vraagt om aanvullende manieren van communicatie, en wel nu. We zijn op zoek naar concrete toepassingen van #digitale #communicatie, die nu al werken en die ‘plug & play’ (eenvoudig en snel) te gebruiken zijn in en om de zorg. We bundelen de voorbeelden op ICT&health, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Meld oplossing aan

Gerelateerde oplossingen

Beeldoverleg

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Veilig en betrouwbaar beeldbellen. Sinds de uitbraak van Covid-19 zochten we als

MijnBezoek

Geplaatst in: Derdelijnszorg

MijnBezoek is het toegankelijke online platform om veilig het bezoek te organiseren

3 maanden lang gratis Mextra Corona MVO met een onbeperkt aantal cliënten.

Geplaatst in: Derdelijnszorg

MEXTRA is een elektronisch cliëntendossier dat zich aanpast aan uw unieke zorgproces.