Skin Vision

Geverifieerd door redactie

Categorie: Eerstelijnszorg



Melanoom huidkanker

In verband met de Corona Crisis stellen we onze dienst kosteloos beschikbaar voor eenieder die het nodig heeft. Huisartsen kunnen contact opnemen met artseninfodesk@skinvision.com om een code te krijgen die zij kunnen delen met hun patiënten wanneer zij zich zorgen maken om een verdachte huidplek, zodat de patiënt deze de plek zelf vanuit het gemak en de veiligheid van zijn eigen huis kan controleren.

Met naar schatting 3 miljoen huisartsenconsulten per jaar zijn verdachte huidplekken een van de meest voorkomende redenen om de huisarts te bezoeken ( Van der Heide et al ). Niet verwonderlijk als je bedenkt dat in Nederland 52% van alle gevallen van kanker een huidkanker betreft ( IKNL 2019). Patiënten vinden het moeilijk om zelf verdachte plekken goed te herkennen, uit literatuur blijkt dat 70-90% van de huisartsbezoeken benigne huidplekken betreft (koelink et al). Met SkinVision kunnen patiënten vanuit het gemak en de veiligheid van hun eigen huis zelf verdachte huidplekken controleren.

Door SkinVision te gebruiken hoeft een patiënt zichzelf niet bloot te stellen aan de wachtkamer van de huisarts, een plek met hoog besmettingsgevaar. Tegelijkertijd ontlast onze dienst de huisartsen zodat zij zich kunnen richten op de urgente zorg. Verzekerden van CZ en Nationale-Nederlanden kunnen reeds kosteloos onbeperkt gebruik maken van de dienst.

Download onze app in de app store, maak een foto van de verdachte huidplek, stuur deze in ter beoordeling door ons machine learning algoritme en ontvang binnen 30 seconden een risicobeoordeling. Het algoritme is getraind op basis van honderdduizenden foto’s die klinisch gevalideerd zijn door dermatologen. Uit recente studies blijkt de service 95% sensitief in het herkennen van huidkanker (Nijsten et al ). Ongeveer 80% van de gebruikers ontvangt een laag risicobeoordeling en is dus direct gerustgesteld, gebruikers met een verhoogd risico ontvangen advies over te nemen vervolgstappen.

Bezoek website

Tags:


Hoe kunnen zorgorganisaties snel aan de slag met een digitale dienstverlener?

De #coronacrisis vraagt om aanvullende manieren van communicatie, en wel nu. We zijn op zoek naar concrete toepassingen van #digitale #communicatie, die nu al werken en die ‘plug & play’ (eenvoudig en snel) te gebruiken zijn in en om de zorg. We bundelen de voorbeelden op ICT&health, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Meld oplossing aan

Gerelateerde oplossingen

Beeldbellen met de BBrain

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Brain Family D2 – Dementieklok – Bedienbaar met app Hét hulpmiddel voor

Beeldoverleg

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Veilig en betrouwbaar beeldbellen. Sinds de uitbraak van Covid-19 zochten we als

MijnBezoek

Geplaatst in: Derdelijnszorg

MijnBezoek is het toegankelijke online platform om veilig het bezoek te organiseren