BeterDichtbij

Geverifieerd door redactie

Categorie: Eerstelijnszorg, Tweedelijnszorg



Ziekenhuiszorg via digitaal beveiligd berichtencontact of beeldbellen.

Door coronacrisis (COVID-19) veel minder poliklinische afspraken mogelijk, en is een digitaal alternatief noodzakelijk. BeterDichtbij stelt de digitale chatdienst nu kosteloos beschikbaar aan alle ziekenhuizen in Nederland. Zo wordt het voor patiënten mogelijk digitaal contact te hebben met de eigen arts.

Veel ziekenhuizen en huisartsen(posten) moeten de poliklinische afspraken in het ziekenhuis of de praktijk afzeggen of vervangen door zorg op afstand in verband met het coronavirus (COVID-19). Steeds meer ziekenhuizen vragen of BeterDichtbij hierbij ingezet kan worden, om zo de poliklinische zorg waar mogelijk te continueren via digitaal berichtencontact of beeldbelconsulten. Vanwege deze grote vraag en de uitzonderlijke situatie op dit moment, stelt BeterDichtbij de digitale dienst nu kosteloos beschikbaar aan alle ziekenhuizen in Nederland. Zo wordt het voor hun patiënten, na persoonlijke uitnodiging, mogelijk digitaal contact te hebben met de eigen arts.

Bezoek website

Tags: , , ,


Hoe kunnen zorgorganisaties snel aan de slag met een digitale dienstverlener?

De #coronacrisis vraagt om aanvullende manieren van communicatie, en wel nu. We zijn op zoek naar concrete toepassingen van #digitale #communicatie, die nu al werken en die ‘plug & play’ (eenvoudig en snel) te gebruiken zijn in en om de zorg. We bundelen de voorbeelden op ICT&health, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Meld oplossing aan

Gerelateerde oplossingen

Livi, medische videoconsultaties

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Livi, de grootste digitale zorgverlener van Europa, lanceert vandaag (17 juni 2020)

Beeldoverleg

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Veilig en betrouwbaar beeldbellen. Sinds de uitbraak van Covid-19 zochten we als

MijnBezoek

Geplaatst in: Derdelijnszorg

MijnBezoek is het toegankelijke online platform om veilig het bezoek te organiseren