APRO

Geverifieerd door redactie

Categorie: Eerstelijnszorg



Digitaal werken.

APRO is een farmaceutisch zorgsysteem dat staat voor flexibel werken en eenvoud en logica in je apotheek. Doordat je met APRO de receptflow volledig digitaal invulling geeft, kun je op afstand (de meeste) werkzaamheden uit de apotheek uitvoeren. Ook heb je de mogelijkheid om je team te splitsen, waardoor je ‘team A’ vanuit huis laat werken en ‘team B’ aanwezig is in de apotheek.

Het aanschrijven en controleren van het voorschrift kan plaatsvinden op afstand. Het uitvullen is de processtap dit in de apotheek zelf gebeurd of via een externe leverancier (denk aan smartfill of centralfill). De uitgifte van medicatie kan via een balie, maar ook via bijvoorbeeld bezorging of afhaalkluis om direct contact met de patiënt zoveel mogelijk te beperken. Eventuele benodigde medicatiebegeleiding wordt overzichtelijk gepresenteerd in APRO, die vervolgens telefonisch besproken kan worden met de patient. Voorlichtingsinformatie kan indien gewenst per mail verstuurd worden, zodat de kwaliteit van de farmaceutische zorg ten alle tijden op een hoog niveau blijft.

Het gebruik van APRO is intuïtief en eenvoudig. Training en documentatie wordt online beschikbaar gesteld zodat de start met APRO zo makkelijk als mogelijk gefaciliteerd wordt en alle benodigde informatie toegankelijk is.

Op deze manier kunnen alle werkzaamheden van de openbare apotheek uitgevoerd worden in tijde van Coronacrisis en patiëntcontact zo veel als mogelijk beperkt worden. Apothekersassistenten en apothekers kunnen op afstand (bijvoorbeeld vanuit huis) werken of in verschillende teams om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk contact met elkaar is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de kwaliteit van de geleverde farmaceutische zorg een optimale invulling krijgt.

Bezoek website

Tags: , ,


Hoe kunnen zorgorganisaties snel aan de slag met een digitale dienstverlener?

De #coronacrisis vraagt om aanvullende manieren van communicatie, en wel nu. We zijn op zoek naar concrete toepassingen van #digitale #communicatie, die nu al werken en die ‘plug & play’ (eenvoudig en snel) te gebruiken zijn in en om de zorg. We bundelen de voorbeelden op ICT&health, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Meld oplossing aan

Gerelateerde oplossingen

Beeldbellen met de BBrain

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Brain Family D2 – Dementieklok – Bedienbaar met app Hét hulpmiddel voor

Beeldoverleg

Geplaatst in: Derdelijnszorg

Veilig en betrouwbaar beeldbellen. Sinds de uitbraak van Covid-19 zochten we als

MijnBezoek

Geplaatst in: Derdelijnszorg

MijnBezoek is het toegankelijke online platform om veilig het bezoek te organiseren